Ідея метро з’явилася ще у 1960-х, однак довгий час залишалася лише мрією. У 2014 році відбувся референдум, де понад половина мешканців підтримала створення підземки. Тепер, із приходом нового мера Александра Мишальського, проєкт отримав реальний поштовх. Саме метро стало одним із головних пунктів його передвиборчої програми.
План передбачає, що перша лінія з’єднає Нову Хуту — східний район міста — з Броновіцами на заході, проходячи через центр Кракова. На початковому етапі планується прокласти близько 6 кілометрів тунелів, а згодом — розширити систему до 20 км. Вартість проекту оцінюють у близько 10 мільярдів злотих (понад €2 млрд).
Наразі створена рада експертів, яка аналізує екологічний вплив, пасажиропотоки та технічну доцільність будівництва. Водночас тривають дискусії: архітектори й історики хвилюються, що підземні роботи можуть зашкодити старовинним кварталам і культурним пам’яткам. Проте більшість містян вважає метро необхідним — трамваї та автобуси вже не справляються з навантаженням, а затори стали звичним явищем.
Мер Мишальський запевняє, що метро — не просто транспортний проект, а стратегічне рішення для майбутнього міста. Він бачить у ньому шлях до зменшення заторів, зниження забруднення повітря та підвищення якості життя мешканців.



